Archeowieści w nowej odsłonie

Na stronie archeowiesci.pl jest już nowa wersja serwisu na nowym serwerze. Przeniosłem tam wszystkie wpisy i komentarze. Proszę o czytanie i komentowanie już tylko na tamtej stronie. Niestety ze względu na opuszczenie wordpress.com osoby chcące komentować będą musiały założyć nowe konto. Ta strona (tzn. archeowiesci.wordpress.com) zniknie w najbliższych dniach.

PROSZĘ KOMENTOWAĆ JUŻ TYLKO NA NOWEJ STRONIE. TA ZNIKNIE 12 MAJA WIECZOREM.

~ - autor: Wojciech Pastuszka w dniu 10.05.2011.

Komentarze 33 to “Archeowieści w nowej odsłonie”

  1. RSS na nowej stronie nie działa :(

  2. Wo! Naprawdę ładne i funkcjonalne. Trzeba będzie się przyzwyczaić do nowego adresu :)
    (MJ)

  3. Nowy układ bardzo przejrzysty, ale i tak trzeba będzie się przyzwyczaić, robię się stary i zmiany coraz mniej mi się podobają :D. (PW)

  4. Zarejestrowalem sie tam, ale hasla na mail nie otrzymalem..

  5. A konkretnie do kiedy stary adres będzie funkcjonował?

    • Najpewniej tylko kilka dni. Poza tym nowe rzeczy nie będą się już tutaj ukazywały. Ten wpis jest ostatnim w tym miejscu.

      • W nowym miejscu chyba nie mozna podpiac awatara do profilu – przynajmniej nie zauwazylem tej opcji.

        • Awatar masz podpięty automatycznie. Widzę go w liście zarejestrowanych czytelników. Wszyscy, którzy podadzą ten sam adres e-mail przy logowaniu co w wordpress.com powinni mieć ten awatar co w wordpressie. Jak już będą opanowane inne sprawy, to przyjrzę się możliwości uruchomienia w Archeowieściach możliwości dodawania awatarów. Obecnie awatar możesz też zawsze zmieniać, albo dodawać na tej stronie http://pl.gravatar.com/ . Choć jej najpewniej nigdy nie widziałeś, to konto tam masz, bo to tam wgrałeś awatara za pośrednictwem wordpressa i ja też je stamtąd ciągnę na nowej stronie.

      • Kurcze trochę szkoda :(
        Przyzwycziłem się już do tych małych białych literek na czarnym tle.
        One są wręcz kultowe.
        Pewnie na nowej stronie się już nie zarejestruję, ale napewno będę ją przeglądał :)
        W razie co powodzenia dla Was Wojtku i Julio.
        Pozdrawiam.

        • Rejestracja zajmuje mniej niż minutę :)

          • Brzmi kusząco, więc przynajmniej spróbuję.
            Ta poprzednia rejestracja po angielsku przysporzyła mi megatrudności
            :D

            • Pojawiłeś się w systemie :)

              • No nie wiem.
                Ten wzór z dużych i małych liter jest dla mnie nie do przeskoczenia.
                Próbowałem dwa razy i nie zarejestrował mnie system.
                Nie wiem czy mylę duże O z zerem, czy duże J z dużym I- ale jeszcze się nie zdołałem zarejestrować mimo dwóch prób.
                .
                A tak apropo’s ile razy można na jednym haśle próbować się zarejestrować, żeby ono nie przepadło?

              • Przysłano hasło najlepiej skopiować i wkleić, a potem zmienić hasło na nowe.

  6. W imieniu mieszkańców buszu i ludzi spędzających dużo czasu na świeżym powietrzu chciałem prosić o wersję Archeowieści na urządzenia mobilne.

    Transfer iternetowy poprzez GPRS/EDGE na przykład w terenach górskich jest taki, iż strony efektowne graficznie nie załadują się. Najlepiej wtedy użyć urządzenia mobilnego typu palmtop czy smartfon. WordPress ma bardzo sprawny mechanizm rozpoznawania urządzenia mobilnego, wtedy wyświetla się przy pomocy skórki ubogiej w bajty, ale zadziwiająco czytelnej i wygodnej. Gdyby udało się powielić ten mechanizm na nowym serwerze byłoby cudownie.

    • Ma go wordpress na WordPress.com. Nie ma go WordPress używany w przypadku self-hostingu, bo szukałem już przed Twoim postem. Wersja mobilna musi jeszcze niestety poczekać w kolejce rzeczy do zrobienia.

    • Zainstalowałem wersję mobilną. Ponoć dobrą. Nie mam jej jednak na czym testować, bo nie używam netu w komórce. Będziesz więc musiał zdać relację. Najlepiej mailem :)

  7. Czy prowadzona jest selekcja przenoszonych komentarzy czy jakis blad techniczny?
    Np ponizsze przeniesione jest 16 z 24 na starym adresie
    http://archeowiesci.pl/2011/05/dziadek-do-orzechow-okazal-sie-krowa-czyli-o-diecie-paranthropus-boisei/

  8. Te zmiany to pewnie efekt pojawienia się Obrońcy Krzyża Smoleńskiego. Palimy mosty i uciekamy. Dlaczego?

    • Ja mam nadzieję, że jest to żart, bo jeśli ten komentarz jest na serio, to radzę udać się do psychiatry. Bez urazy, ale tak to wygląda. Serio. Gdybym chciał się Pana/Pani pozbyć z Archeowieści zrobiłbym to w 3 sekundy blokując możliwość komentowania (co zresztą spotkało już trochę osób, które nie stosowały się do panujących tu zasad), a nie wykupując miejsce na serwerze, wykupując dwie domeny, instalując od podstaw masę oprogramowania, ręcznie grzebiąc w masie plików php i css, by osiągnąć pożądany efekt, męcząc się z ustawieniami serwerów, przenosząc niemałym nakładem pracy ogromną bazę wpisów, komentarzy itp, której serwer nie umiał łyknąć za jednym razem itp. itd. Wszystko to zresztą robiłem od kilku miesięcy, a sam zamiar przenosin ma już ze dwa lata, gdyż WordPress blokuje na swoich darmowych serwerach pewne możliwości.

  9. Panie Wojciechu, a gdzie są TAGI na tej nowej stronie? Były (i są) tutaj między KATEGORIAMI a TECHNIKALIAMI. Dla mnie to był klucz do informacji na Archeowieści. Czy nie mógłby Pan tego wprowadzić?

  10. Powody przeniesienia rozumiem „większe możliwości” ale dlaczego taka beżowa kolorystyka, była kiedyś sonda, z 90% było za obecnym kolorytem strony, że o oszczędności energii i wzroku nie wspomnę, czy wypalaniu pikseli na milionach ekranów, a na takie białe CO2 twórcze, strony jak GW to chyba ekologów trzeba napuścić;)

    • Użyty motyw nie ma opcji z jasnymi literami na czarnym tle. A wolałem akurat tego elementu nie przerabiać, bo to wymaga sporych zmian i mógłbym bardzo długo biegać po CSS i notorycznie gdzieś coś zmieniać, bo niestety ruszenie jednego podstawowego elementu może porozwalać elementy w wielu miejscach, a uznałem, że skoro twórcy motywu nie dają opcjonalnie czarnej wersji, to nie jest ona taka łatwa do zrobienia ;). Wystarczy już, że się nabiegałem przy spolszczaniu, bo dostępne tłumaczenie nie objęło wszystkiego. Dałem za to czarne tło podstawy. A zapewniam, że ja wolę jasne litery na czarnym tle.

      • Też nie lubię grzebać w kodzie źródłowym, jeszcze html jest do przejścia, ale do css to potrzebne są już lepsze narzędzia niż notatnik, choć niekiedy w css kolory czy czcionka bywają w prostych do edytowania osobnych plikach.

  11. ps. czy to może jakaś plaga takie forum historycy.org też się gdzieś przeprowadza czy padło całkiem?

  12. Może to i tak wyglądać, jak dojdą do siebie to sobie przypomną;)

Dodaj komentarz