Nowe zasady komentowania wpisów

Bardzo mi przykro, ale uznałem za konieczne wprowadzenie ograniczenia w komentowaniu wpisów na Archeowieściach. Forum niestety jest coraz trudniejsze do opanowania, a dyskusje pod wieloma tekstami zamieniają się w rynsztok. Dlatego od tej chwili komentować będą mogły tylko osoby posiadające konto w WordPressie. Jego założenie jest niezwykle proste, bezpłatne i zajmuje mniej niż minutę. Możecie tego dokonać na tej stronie. Nie trzeba podawać prawdziwego imienia i nazwiska, a adres e-mail nigdzie nie będzie upubliczniony. Nie musicie z tego powodu zakładać blogu. Wystarczy wybrać opcję „Just a username, please.” („Prosimy wpisać tylko nazwę użytkownika” w polskiej wersji językowej). Bardzo przepraszam za tą drobną niedogodność, ale znacznie ułatwi ona administrowanie forum i zwiększy jego jakość.

PS.
Podpis, jaki będzie się ukazywał pod komentarzami można edytować. Należy wejść w My Account > Edit Profile > Personal settings i wpisać wymarzony podpis w polu Display name publicly as. Wybór nazwy konta i hasła odbywa się na nieszyfrowanym połączeniu. Warto więc wybrać hasło, którego nigdzie indziej nie używacie. Po założeniu konta można ustawić szyfrowanie. Trzeba wejść w personal settings i kliknąć w link Were you looking for your API Key and other Personal Settings?, a potem zaznaczyć odpowiednią kratkę, choć nie mam pewności, czy ustawi to szyfrowanie na samo wpisywanie hasła. Funkcja ta służy szyfrowaniu łączenia ze stronami administracyjnymi blogu.

~ - autor: Wojciech Pastuszka w dniu 26.04.2010.

Komentarze 22 to “Nowe zasady komentowania wpisów”

  1. heh, wlasnie calkiem niedawno zastanawiałam sie, kiedy wprowadzisz moderowanie :) – ze wzgledow j/w.

    • Robię to bardzo niechętnie, bo wiem, że znacznie zmniejszy to aktywność na forum. Rozważałem moderowanie bez konieczności rejestracji, ale i tak nie mam czasu przeglądać wszystkich komentarzy. Poza tym czekałyby często wiele godzin na opublikowanie, bo nie mogę też cały czas tutaj zaglądać.

    • Więcej kultury, narodzie. Kultury!

  2. A to dlatego blog chciał ode mnie hasło… Składam stanowczy protest, akurat byłem (i jestem) na Operze i musiałem (albowiem nie znam sposobu przerzucania haseł pomiędzy) grzebać w Swiftfoxie i… hasło okazało się … długie. Składam też stanowczy wniosek o zwołanie Społecznego Komitetu Kontroli nad Działaniami Autora Bloga (obserwuję gwałtowny trend rozbestwiania się autorów blogów, niedługo, żeby komentować czyjś blog trzeba będzie założyć własny i tam se komentować). Miał nie komentować Maciek a od wielu godzin nie komentuje nikt.

    (a kto by się nie wnerwił kiedy taki jeden z drugim nie sprawdzi do czego Rzymianie używali baraniej kiszki a komentuje)

    • Ykhm, z tego co widzę, zawsze komentujesz używając WordPressowego konta ;)

      • Ale z foksa , gdzie jak nie fox, to Xmarks za mnie pamiętają. Znaczy chyba, bo nie zawsze pamiętam, co moje przeglądarki za mnie pamiętają. Opera, com na nią wrócił dni kilka temu, niewiele pamięta – klikać musiałem. Animusz polemiczny przez to utraciłem. Kiedy mi wrócił, nie było z kim polemizować. Bonmota miałem palce lizać, com go w przeciągu zapomniał.

  3. Cena popularności.

  4. Stanowczo protestuję z powodu wprowadzenia konieczności logowania straciłem swoje nicka buuuu

    • Naprawdę bardzo mi przykro. Jest chyba możliwość ustawienia, by mimo nazwy konta nowyyugo WordPress podpisywał cię tylko yugo. Ja na moim koncie tak ustawiłem. Mam inny login i inny podpis. Tylko nie wiem, czy było to już powiązane z blogiem, czy z samym kontem.

    • Ja też, bo trzyliterowych wordpress nie przyjmuje…
      /me, aka shr

  5. Dałem radę (:

  6. Być może warto rozważyć możliwość, by tak ze głosowania w komentarzach mogły dokonywać tylko osoby zalogowane?

  7. Moj nick jest teraz taki brzydki – brrr…

  8. Wlasnie – widze, ze tylko moj – jak sie robi odstepy w nazwie? Wojtek i Jurgi maja…

    • Można edytować podpis w ustawieniach. Po zalogowaniu u góry ekranu będzie szary pasek. Należy wejść w My Account > Edit Profile > Personal settings i wpisać wymarzony podpis w polu Display name publicly as

  9. Ja też straciłem nick, ale z powodu zakazu znaków przestankowych.

    Tymczasem ostrzegam wszystkich, wybór nazwy konta i hasła odbywa się na nieszyfrowanym połączeniu i teoretycznie każdy może je podsłuchać.

    Wojtku, może ostrzegaj przed tym w głównym tekście?

    • Nic nie straciłeś :). Jak już wcześniej pisałem podpis można edytować. Należy wejść w My Account > Edit Profile > Personal settings i wpisać wymarzony podpis w polu Display name publicly as

      Co do szyfrowania, to nawet nie zwróciłem uwagi. O ile pamiętam jest gdzieś możliwość ustawienia, by logowanie było szyfrowane.

  10. Proszę, dopisz o tym szyfrowaniu dla wszystkich w głównym tekście. Albo niech to szyforwanie ustawią, albo niech wybiorą hasło, którego nigdzie indziej nie używają do niczego ważnego.
    Jestem z branży komputerowej i zapewniam, że nigdy dość przypominania o tych zasadach.

  11. Oby nie wplynelo to na ilosc komentarzy, tych merytorycznych komentarzy oczywiscie. Nie ukrywam, ze milym uzupelnieniem artykulow byly dla mnie zawsze ozywione i bardzo ciekawe dyskusje wlasnie w komentarzach :).

  12. Według mnie to bardzo dobra decyzja, bo blog się robi coraz bardziej popularny i przybędzie mu użyszkodników. Ten blog regularnie czytam od czasów, gdy jeszcze nie był na wordpressie i jest jednym z lepszych w polskim internecie :-).

Skomentuj

