Czy Kopernik to Kopernik?

W „Gazecie Wyborczej” ukazał się mój artykuł poświęcony sprawie identyfikacji szczątków Mikołaja Kopernika. Co prawda planowałem dać na Archeowieści jego dłuższą wersję, ale przyznam, że po paru dniach rozmawiania, czytania i pisania o szczątkach z grobu 13/05 poczułem pewne zmęczenie tematem :). Zapraszam do lektury w wyborcza.pl.

~ - autor: Wojciech Pastuszka w dniu 1.03.2010.

komentarze 4 to “Czy Kopernik to Kopernik?”

  1. Gratuluję publikacji!

  2. Gratuluje, czy w dzisiejszej wyborczej też można zobaczyć ten artykuł?

    • Tak, w dzisiejszej. A gratulować nie ma za bardzo czego ;). Publikacji w GW miałem bardzo dużo, nie wspominając o tym, że tam po prostu pracowałem przez parę lat.

  3. Panie Wojciechu, nie dalej jak wczoraj przypomniałem sobie dyskusję sprzed kilku tygodni na tym blogu w kwestii poruszonej w artykule :).
    Te moje wczorajsze refleksje niczym nie odbiegały od dzisiejszych (zresztą i argumenty przytoczone w artykule w większości już tu czytaliśmy)
    1. Jest spore (większe niż 0,01) prawdopodobieństwo. że są to szczątki Kopernika.
    2. Nie ma pewności, że są to szczątki Kopernika.
    3. Sprawa jest polityczna, a naukowo ma znaczenie tylko jako sprawdzian naszych obecnych umiejętności identyfikacji czyichś szczątków.

    Z tytułu p. 3 wszelkie naukowe dysputy mają małe znaczenie, ale na takim blogu możemy sobie na to (małe znaczenie) ponarzekać. Więc skoro innych wpisów o tym póki co nie widzę – ja pierwszy – NARZEKAM.

Skomentuj

