Najciekawsze polskie odkrycia 2009 r.

Oto wyniki głosowania czytelników Archeowieści na najważniejsze i najciekawsze polskie odkrycia, o których dowiedzieliśmy się w 2009 r.

W kategorii odkrycia w Polsce pierwsze pięć miejsc zajęły:

1. Szkuta z Czerska – 24 proc. głosów.
2. Wczesnośredniowieczne “skandynawskie” groby spod Włocławka – 18 proc.
3. Małopolscy rolnicy sprzed 7,5 tys. lat i inne odkrycia z Modlnicy – 12 proc.
4. Arabski skarb z Wielkopolski – 11 proc.
5. Cmentarzysko spod Jarocina i łyżka ze starogermańskim napisem – 9 proc.

W kategorii odkrycia Polaków za granicą wygrały:
1. Imiona nieznanych egipskich władców i najstarsza mastaba znad Nilu – 37 proc.
2. Grobowiec w Çatal Höyük – 12 proc.
3. Złoty skarb mnichów z Naqlun – 12 proc.
4. Notatki egipskich budowniczych z Deir el-Bahari – 8 proc.
5. Nieznana komnata w piramidzie Majów – 7 proc.

Niestety w głosowaniu wzięło udział dużo mniej osób niż oczekiwałem. Na polskie odkrycia zagłosowało zaledwie 185 osób, a o 30 mniej głosowało na zagraniczne. W ubiegłym roku w sondzie wzięło udział ponad 300 osób. Liczyłem więc że w tym roku będzie blisko 500, bo mniej więcej o taki procent wzrósł ruch na blogu.

~ - autor: Wojciech Pastuszka w dniu 17.01.2010.

komentarzy 7 to “Najciekawsze polskie odkrycia 2009 r.”

  1. czytam bloga regularnie, a nie zwróciłem uwagi na informację o głosowaniu. Może stąd ta mała frekwencja, że informacja nie rzucała się w oczy – szczególnie dla osób, które czytają blog przez rss. Pozdrawiam i dzięki za wieści przez 2009

  2. może dlatego, że ostatnio (może tylko mi się tak wydaje) był zalew nowych postów i mogło to umknąć (aczkolwiek ja głosowałem).

  3. Myślę,że sporo ludzi ma blog w czytniku. A ruch na blogu robi Ci google. Zwiększenie nie zawsze oznacza zwiększenie zainteresowanego czytelnika, raczej więcej przypadkowych wejść.

  4. No szkoda tego głosowania. Ja ładnych kilka tygodni zwlekałem, by znów rozsmakować się większą porcją panawojtkowych wieści – stąd nie głosowałem.

    Może termin terroru końcoworocznych podsumowań warto jednak sobie odpuszczać, przesuwać, Gospodarzu?

  5. Jestem nowa na blogu,nareszcie coś ciekawego z dostępem na co dzień.Gratuluje,pozdrawiam i na pewno ZAGŁOSUJĘ przy najbliższej okazji.

  6. […] 12. Najciekawsze polskie odkrycia 2009 r. […]

Skomentuj

